Kompetansemål for Regnmakeraktivitet 1
Redviderte lærerplaner - oppdatert august 2013
Kompetansemål etter 4. Trinn | |
Naturfag | |
Mangfold i naturen |
Beskrive hva som kan gjøres for å ta være på naturen i nærområdet, og argumentere for omsorgsfull framferd i naturen |
Fenomener og stoffer
|
Praktiskere kildesortering og diskutere hvorfor kilde sortering er viktig Undersøke biologisk nedbryting og beskrive et kretsløp i naturen |
Musikk | |
Musisere |
Fremføre sang, spill og dans i samhandling med andre
|
Lytte
|
Gjøre rede for egne musikkopplevelser, om ulik bruk av musikk og ulike funksjoner musikk kan ha |
Norsk | |
Muntlige tekster
|
|
Skriftlige tekster |
lese tekster av ulike typer på bokmål og nynorsk med sammenheng og forståelse |
Kroppsøving | |
Aktivitet i ulike rørslemiljø |
|
Kompetansemål etter 7. trinn | |
Naturfag | |
Forskerspiren |
Trekke ut og bearbeide naturfaglig informasjon fra tekster i ulike medier og lage en presentasjon
|
Fenomener og stoffer
|
Gjøre greie for bruk av noen energikilder før og nå, og innhente informasjon og statistikk fra ulike kilder for å beskrive og diskutere mulige konsekvenser av energibruk for miljøet lokalt og globalt |
Norsk | |
Muntlige tekster
|
|
Skriftlige tekster
|
lese et bredt utvalg norske og oversatte tekster i ulike sjangere på bokmål og nynorsk, og reflektere over innhold og form i teksten referere, oppsummere og reflektere over hovedmomenter i en tekst forstå og tolke opplysninger fra flere uttrykksformer i en sammensatt tekst |
Kroppsøving | |
Idrettsaktivitet
|
|
oppdatert 01.08.2013